Köpvillkor

Nöjda kunder är det som driver oss - är du nöjd är vi nöjda. Nedan hittar du köpvillkoren som gäller vid köp hos oss på PhoneLife. Vi har försökt göra dem så enkla och generösa som vi bara kan för att underlätta för dig! Har du några frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på [email protected].


Frakt och leverans


Vi erbjuder alltid fri standardfrakt och alla beställningar skickas med PostNord eller DHL. Normal leveranstid är 1-3 arbetsdagar om alla produkter finns i lager. Vi erbjuder även prioriterad packning av din beställning mot en avgift. Din beställning skickas då före beställningar som inte har valt prioriterad frakt. Vid mindre beställningar levereras din order i dem flesta fall direkt i din brevlåda/brevinkast. I annat fall och vid större leveranser hämtas ordern vid PostNords eller DHLs närmaste utlämningsställe. Du blir aviserad via sms eller brev-avi så snart varorna har kommit fram till ditt utlämningsställe.


Betalning


Hos PhoneLife handlar du endast med säkra och kända betalningsalternativ för din säkerhet. Vi tar inte ut någon avgift för något av betalningsalternativen.


Privat:
- Som privatperson betalar du via Klarna Checkout och kan då välja att betala med avgiftsfri faktura, delbetalning, bankkort (VISA, Mastercard, American Express), internetbank eller Klarna Direkt.


Företag:
- Företag betalar via Klarna Checkout och kan då välja att betala mot avgiftsfri faktura 30 dagar och kortbetalning (VISA, Mastercard, American Express).

- Större företag, kommuner, skolor, landsting och organisationer kan välja Företagsfaktura. Företagsfaktura har 30 dagar betaltid och kan skickas till separat adress. Varje köp granskas och godkänns manuellt. För mer information se vår Företagssida.


Ångerrätt och öppet köp - Alltid 30 dagar


Enligt Distans- och hemförsäljningslagen har du som kund rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter det att du har tagit emot varan och utan speciell anledning. Vi har dock utökat detta till 30 dagar, allt för att göra det smidigt för dig som kund. Detta förutsatt att produkten och produktförpackningen är i oförändrat skick, dvs oanvänd och ej förstörd eller skadad. Självklart får du prova varan, men det bör göras med försiktighet och utan att förstöra förpackningen. PhoneLife.se tillämpar distans- och hemförsäljningslagen. Är varan inte i oförändrat skick har PhoneLife rätt att dra av en summa motsvarande varans värdeminskning jämfört med varans ursprungliga värde från returbeloppet. Du som kund står för returfrakten vid åberopande av ångerrätt och öppet köp.


Produkter och produktkategorier som av hygienskäl undantas från ångerrätten om plomberingen är bruten:
- Alla typer av in ear-hörlurar (d.v.s. hörlurar som sätts inuti örat)
- Med ovan liknande eller jämförbara produkter


Reklamation


Har du råkat ut för en defekt vara eller en felleverans? Hör av dig till oss på [email protected] snarast så hjälper vi dig. Skicka med en bild på skadan för snabbast möjliga hantering av ärendet. Vid en godkänd reklamation eller felleverans står vi självklart för din returfrakt.


Reklamationsr��tten och garanti på produkterna gäller om dessa är felaktigt tillverkade eller inte fungerar som dem är avsedda. Skador som uppstår vid användning eller montering, slitage, felaktigt applicerade skärmskydd eller liknande går ej att reklamera.


Produkter från Copter och Zagg InvisibleShield reklameras direkt till dem enligt deras livstidsgaranti. För att läsa reklamationsvillkor och reklamera en produkt från Copter gå till den här sidan: https://goo.gl/Y7aMKe. För att läsa reklamationsvillkor och reklamera en produkt från Zagg gå till den här sidan: https://goo.gl/GBYWkf.


Nyhetsbrev & e-postutskick


För att prenumerera på våra nyhetsbrev anmäler du dig till dessa i kassan eller via våra formulär på hemsidan. Vi skickar då nyhetsbrev med relevanta nyheter, kampanjer och tips ca 1 gång i månaden. Vi köp kommer orderrelaterad e-post att skickas till dig oavsett om du prenumererar på nyhetsbrevet eller inte. Det kan vara e-post som orderbekräftelse, leveransbesked, returinformation och orderuppföljning i form av förfrågan att betygsätta oss eller svara på några korta frågor.


Personuppgifter & cookies


Vi tar din personliga integritet på nätet på största allvar. Därför följer vi dataskyddsförordningen GDPR som gäller inom EU. Du kan läsa hela vår cookie- & personuppgiftspolicy här.


Force majeure


Händelser utanför PhoneLifes makt skall hänföras till force majeure vilket leder till att PhoneLifes frias från förpliktelser i ingångna avtal. Händelser som räknas dit är exempelvis krig, naturkatastrofer, arbetsmarknadskonflikter, myndighetsbeslut samt därmed jämförbara händelser utanför PhoneLifes kontroll, vilka ej skäligen kunnat förutses.


Övrigt


Alla priser är angivna inklusive 25% moms, om inte annat valts. Vi säljer inte till personer under 18 år utan skriftligt tillstånd från målsman. Vi reserverar oss för eventuella skrivfel, prishöjningar och slutförsäljning.


PhoneLife ägs och drivs av PL Sverige AB (org.nr: 556913-5386).


Köpvillkoren är uppdaterade 2018-05-24