Frågor & svar

Hur kontaktar jag er?

Information om hur du kontaktar vår kundtjänst hittar du här.

Beställning

Jag kan inte beställa, kan ni hjälpa mig?

Absolut! Du kan få hjälp med ditt köp av vår chatbot Patrik, honom hittar du här.

Har ni mottagit min beställning?

Vi skickar en orderbekräftelse till den e-postadress du angav vid köpet, oftast inom några minuter. Du kan även se din beställning i ditt Walley-konto eller i Walley-appen. Om du inte har fått någon bekräftelse inom en timme kan det bero på tekniska problem eller att e-postadressen har blivit fel. Hör av dig till oss så hjälper vi dig!

Kan jag ändra eller avbryta en beställning?

Beställningar går automatiskt till packning för att skickas så snabbt som möjligt, därför är det sällan möjligt att ändra eller avbryta en order. Men kontakta oss så fort du kan, vi gör vårt bästa för att hjälpa dig!

Finns produkten jag vill köpa i lager?

Lagerstatus och beräknad leveranstid visas på respektive produktsida, i kategorierna och i kassan innan du slutför köpet. Det går även bra att lägga en förbeställning på en produkt som tillfälligt är slut i lager. Då reserveras den åt dig och skickas så fort den kommer in igen. Behöver du hjälp att hitta ett likvärdigt alternativ som finns i lager? Hör av dig till oss, vi hjälper gärna till!

Går det att beställa trots att jag inte är folkbokförd på adressen?

Ja, det går utmärkt om du väljer att betala din beställning direkt. Tänk på att du måste skriva c/o och namnet på den person som är folkbokförd på adressen. Exempel: Om du heter Sven Svensson och tillfälligt bor hos Johan Johansson, skriver du "Sven Svensson" i namnfältet och "c/o Johan Johansson" i adressfältet, följt av Johans adress.

Vilka länder kan jag beställa till?

Beställningar via den svenska PhoneLife-sidan levereras endast inom Sverige. För leverans till andra länder, besök phonelife.com och välj rätt land där.

Leverans och frakt

Vad kostar frakten?

Vi erbjuder alltid minst ett gratis fraktalternativ, oavsett hur mycket du handlar för. Du kan även välja andra leveransalternativ, till exempel hemleverans, boxleverans eller leverans till ombud, mot ett tillägg. Alla fraktalternativ och priser visas tydligt i kassan innan du slutför ditt köp. Här kan du läsa mer om våra tillgängliga fraktsätt. 

Hur lång är leveranstiden?

Leveranstiden beror på vilket fraktsätt du väljer. En uppskattning av leveranstiden visas i kassan när du väljer fraktmetod. Lagerförda varor skickas vanligtvis samma dag, men det beror även på vilken tid på dygnet du beställer och när fraktbolaget hämtar försändelsen. För produkter som inte finns i lager kan leveranstiden variera. Lagerstatus och leveranstid visas på produktsidan och i kategorier. Har du frågor om leveransen? Hör av dig till oss!

Hur skickas min beställning?

Vi skickar vanligtvis med Early Bird, Instabox, PostNord, DHL eller Budbee, beroende på vilket fraktsätt du valde i kassan. På din orderbekräftelse kan du se vilket fraktsätt din beställning skickas med. Här kan du spåra din order, om den skickas med ett spårbart fraktsätt.

Jag har fått fel produkt, hur gör vi nu?

Oj då, det blev visst fel. Kontakta oss så rättar vi till det direkt.

Retur, reklamation och byte

Hur returnerar jag en vara till er?

Du har alltid 30 dagars ångerrätt från den dag du mottar din beställning. Utförlig information om hur du returnerar en vara hittar du här.

Kan jag byta en vara jag köpt?

Ja, det går bra! Lägg en ny beställning på den vara du vill ha, och returnera den du inte vill behålla. Fullständig information om hur du gör hittar du här.

Jag vill reklamera en vara, hur gör jag?

Vad tråkigt att det blivit fel! Vi hjälper dig gärna att reklamera en vara. Steg-för-steg-instruktioner hittar du här.

Kan jag returnera en vara jag köpt med nedsatt pris?

Ja, självklart! Ångerrätten gäller även för varor som har köpts till nedsatt pris.

Betalning

Vilka betalsätt kan jag välja på?

Vi erbjuder faktura, delbetalning, kortbetalning och direktbetalning via din internetbank. Alla betalmetoder är avgiftsfria (men en uppläggningsavgift kan tillkomma vid avbetalning). Här finns mer betalningsinformation.

Hur skickar ni fakturan på mitt köp?

Walley skickar fakturan till din e-postadress så snart din beställning har lämnat vårt lager. Du hittar även fakturan i Walley-appen och på www.walley.se.

Jag hittar inte min faktura, kan ni skicka en ny faktura?

Vi har tyvärr inte tillgång till dina betaluppgifter. Kontakta Walleys kundtjänst via www.walley.se/kundservice/ så hjälper de dig direkt. För äldre köp gjorda via Klarna, kontakta Klarna.

Säkerhet

Är det säkert att handla från er?

Ja, absolut. Hela vår webbplats är krypterad och vi använder endast välkända och säkra betallösningar, som Walley.

Är mina personuppgifter skyddade?

Vi tar din integritet på största allvar. Dina personuppgifter används enbart för att behandla din order och lämnas aldrig ut till obehöriga. Du kan läsa mer i vår Cookie- och personuppgiftspolicy.

Övrigt

Har ni någon fysisk butik?

Nej, vi finns endast online, öppet dygnet runt, alla dagar i veckan!

Jag vet inte vilken modell min telefon är. Kan ni hjälpa mig?

Absolut! Du kan hitta modellnumret i din telefon via Inställningar > Om telefonen/enheten > Modellnummer / Modell. Eller skicka en bild på fram- och baksidan av din mobil till oss, så hjälper vi dig att ta reda på vilken modell du har och vilka tillbehör som passar.

Vilka tillbehör passar till min telefon?

Skicka ett meddelande till vår kundtjänst med modellnamnet på din telefon, så återkommer vi med en länk till alla tillbehör som passar.

Vi använder cookies för att du ska få en så bra upplevelse som möjligt.Läs mer