Retur, byte & reklamation

Ångerrätt 30 dagar

Hos PhoneLife.se har du har alltid i 30 dagar rätt att returnera ditt köp från det datum du mottog varan. Du kan alltså helt utan anledning returnera din vara till oss och få dina pengar tillbaka. För att få returnera ditt köp förutsätts dock att varan är i oförändrat skick och att förpackningar och etiketter är oskadda. Förpackningen till produkten måste även returneras för att returen ska kunna godkännas. Är varan inte i oförändrat skick har PhoneLife.se rätt att dra av en summa motsvarande varans värdeminskning jämfört med varans ursprungliga värde från returbeloppet. Du som kund står för returfrakten och ansvarar för att din retur når oss.

Produkter och produktkategorier som av hygienskäl undantas från ångerrätten om plomberingen är bruten:
- Alla typer av in ear-hörlurar (d.v.s. hörlurar som sätts inuti örat)
- Med ovan liknande eller jämförbara produkter

Skicka din retur väl paketerad till:
PL Sverige AB
Kung Hans Väg 3
192 68 Sollentuna

Vi rekommenderar att du använder Postnord för att skicka din retur. Mer information om deras olika fraktsätt samt möjlighet att beställa fraktsedlar eller portokoder till returen hittar du här på deras hemsida: https://portal.postnord.com/skickadirekt/ 

Skicka med ditt ordernummer och namn i returen för att vi ska kunna hantera din retur. Vi meddelar dig via e-post när vi hanterat din retur. Vi återbetalar dig via det betalsätt som du använde vi betalning så snart som din retur är hanterad. Observera att det kan dröja upp till 14 dagar innan din retur hanteras efter att den ha nått oss. Vanligtvis går det dock mycket snabbare än så.

Ångerrätt begagnade telefoner

Även för begagnade telefoner har du rätt att returnera ditt köp inom 30 dagar från det datumet du mottog varan. För att få returnera din telefon förutsätts dock att den är i oförändrat och oanvänt skick och att förpackningar och etiketter är oskadda. Du ansvarar för att din ångerretur når oss och att telefonen är förpackad på rätt sätt. Vi rekommenderar att skicka sin telefon i originalkartong och välja ett spårbart fraktsätt. 
Innan du returnerar varan måste du logga ut från ditt AppleID och återställa till fabriksinställningarna, så att mobilen inte är låst till dig. Kontakta kundtjänsten om du behöver hjälp att koppla bort enheten från ditt Apple-konto. 

Är produkten ej i oförändrat skick har PhoneLife.se rätt att neka returen eller dra av en summa motsvarande varans värdeminskning. 

Byte till annan vara

Är du inte nöjd med ditt köp eller blev det fel modell? Inga problem! Beställ först önskad produkt i butiken så skickas den så snart som möjligt. Varmt välkommen att kontakta kundtjänsten ifall du behöver hjälp att hitta just det tillbehör du är ute efter. Följ sedan instruktionerna för att returnera din beställning ovan.

Reklamation

Har du råkat ut för en defekt vara eller en felleverans? Hör av dig till oss på [email protected] snarast så hjälper vi dig. Skicka med en bild på skadan för snabbast möjliga hantering av ärendet. Vid en godkänd reklamation eller felleverans står vi självklart för din returfrakt.

Reklamationsrätten och garanti på produkterna gäller om dessa är felaktigt tillverkade eller inte fungerar som dem är avsedda. Skador som uppstår vid användning eller montering, slitage, felaktigt applicerade skärmskydd eller liknande går ej att reklamera.

Produkter från Copter och Zagg InvisibleShield reklameras direkt till dem enligt deras livstidsgaranti. För att läsa reklamationsvillkor och reklamera en produkt från Copter gå till den här sidan: https://bit.ly/2PkVQSQ. För att läsa reklamationsvillkor och reklamera en produkt från Zagg gå till den här sidan: https://www.zagg.com/sv_eu/customer/account/login/.

Produkter från Whitestone reklameras till vår kundtjänst tillsammans med bild på skadan. Whitestone Dome Glass levereras med två flaskor lim, varpå vi endast skickar ut ersättningsprodukt efter att två installationsförsök har gjorts. Kontakta kundtjänst för att få instruktioner för ominstallation av skärmskyddet. Vid godkänd reklamation av Whitestone Dome Glass skickas ett Replacement kit (innehåller alla tillbehör och skärmskyddet förutom UV-lampan) ut efter att frakt- och hanteringsavgiften om 79 kr har betalats via Paypal. Det går inte att byta till en annan model av Whitestone Dome Glass vid reklamation. Du kan endast reklamera ditt skärmskydd och beställa ett ersättningskit en gång per produkt.

Reklamation begagnade telefoner

Alla refurbished telefoner har genomgått gruntlig granskning och kvalitetstestats noga för att de ska fungera utan problem. Du har dock tryggheten att reklamationsrätten gäller i 12 månader från inköpsdatum på begagnade telefoner. Anmäl din reklamation till vår kundtjänst via [email protected] och märk med ditt ordernummer, så får du instruktioner om hur reklamationen hanteras och hur telefonen eventuell returneras. 

Garantin gäller ej: 
- på fel som orsakats av fuktskada, fall-/stötskada eller annan användningsskada
- på sprucken skärm (som orsakats av anledningarna ovan)
- om den begagnade telefonen har reparerats av dig själv eller en tredje part utan att reparationen skriftligt har godkänts av oss i förväg. Även fel till följd av reparation som utförts av tredjepart täcks ej av garantin
- på telefoner som har blivit böjda efter använding (detta kan orsakas av att man sätter sig på sin telefon, har den i tight bakficka, luta sig mot objekt med telefonen emellan osv)

Vi använder cookies för att du ska få en så bra upplevelse som möjligt.Läs mer