PhoneLife är en av Sveriges största och bästa butiker online för alla med en mobiltelefon eller smartwatch. Vår ambition är att alltid vara först med de senaste mobiltillbehören. Hos oss kan du köpa mobilskal, mobilfodral, skärmskydd och mobiltillbehör till merparten av alla telefoner, surfplattor och smartklockor som finns. Vi har alltid ett stort utbud av skal och fodral i alla prisklasser - allt från billiga tillbehör till exklusiva fodral från kända varumärken. För dig med en smartklocka har vi samlat ett stort sortiment av smartwatch armband och skal.
Att du ska känna dig trygg när du handlar på PhoneLife är av högsta prioritet för oss. Vi använder oss därför av en säker och krypterad hemsida, säkra betallösningar från Walley samt är certifierade av Rådet för E-handelscertifiering i Sverige.
Vi vet att det inte räcker med att erbjuda ett brett utbud av mobilskal, plånboksfodral, skärmskydd och mobiltillbehör. Därför är snabb leverans, fri frakt och faktura samt 30 dagars öppet köp standard hos oss och ingår i alla köp. Vi har ett eget lager i Stockholm, Sverige varifrån vi skickar alla beställningar. Vi kan på så sätt säkerställa att vi kan ge dig som kund snabbast möjliga leverans och bästa service.
Har du några frågor finns vi alltid här för dig. Vare sig det gäller en orderfråga eller om du undrar vilket skal eller tillbehör som passar just din mobiltelefon. Kontakta oss gärna så hjälper vi dig! Gör som hundratusentals andra och köp dina mobilskydd hos PhoneLife. Ska vi tro på våra omdömen i toppklass kommer du inte att ångra dig.
Vi har mobiltillbehören till nästan alla mobiltelefoner på marknaden, nya som gamla. Eftersom vårt utbud är så brett kan du köpa allt på samma ställe. Vi har alla tillbehören som mobilskal, fodral, plånboksfodral, hörlurar, minneskort, sportarmband, skärmskydd och mycket mer. Vill du ha märkestillbehör har vi samlat de bästa varumärkena som Ringke, PanzerGlass, Otterbox, Mobique, Holdit, Spigen, Nomad, Nillkin, Urbanista, Copter, Smartline, The Case Factory, SUPCASE, CaseMe och ESR.
Vårt mål är att alltid ha de senaste produkterna till nya telefoner och även de mest populära varumärkena för tillfället. Vi erbjuder ett stort sortiment till samtliga tillverkare av smartphones, surfplattor och smartwatches. Populärast just nu från Apple är iPhone 16 Pro, iPhone 15, iPhone 13 och iPhone 16 Pro Max. Andra populära telefonmodeller från Samsung är Galaxy Z Flip 7, Galaxy Z Fold 7, Galaxy S25, Galaxy S25 Ultra och Galaxy S24 Ultra. Har du en Google-telefon kanske du letar efter tillbehör till Google Pixel 10 Pro, Google Pixel 10 eller Google Pixel 10 Pro XL? Även smartwatches har blivit en vanliga produkt och just nu är populäraste smartklockorna Garmin Vivoactive 5, Garmin Vivoactive 6, Apple Watch Watch SE 40mm och Galaxy Watch Ultra 47mm. Ute efter ett par nya hörlurar till mobilen? Då rekommenderar vi trådlösa hörlurar. Det är dags att kapa kabeln! När vi ändå är inne på temat: Trött på att koppla in laddaren varje gång du ska ladda din telefon? Köp istället en trådlös Qi2-laddare till telefonen för smidigare laddning.
Vi finns här för dig före, under och efter ditt köp! Nedan finner du information om hur du kontaktar oss. Innan du kontaktar oss ber vi dig först ta en titt på sidan frågor och svar där vi har samlat de vanligaste frågorna och svaren. Du hittar sidan här.
\\r\\nGäller ditt ärende en retur eller ett byte? Klicka här för mer information och instruktioner.
Gäller ditt ärende en reklamation? Klicka här för mer information och instruktioner.
Gäller din fråga betalning eller faktura? Vänligen kontakta vår betalpartner Walley. Gäller din fråga ett äldre köp via Klarna, kontakta Klarna.
Hittar du inte svar på din fråga? Då är du varmt välkommen att kontakta oss via vår chatbot här. Vår chatbot Patrik finns tillgänglig dygnet runt för att hjälpa dig. Om Patrik inte kan lösa ditt problem så hjälper han dig att skapa ett ärende som sedan besvaras via mail av en av våra kundtjänstmedarbetare.
\\r\\nVår kundtjänst är bemannad under kontorstid på vardagar. Vi prioriterar snabba svar och återkommer alltid inom 24 timmar på vardagar.
\",\"primaryRoute\":{\"__ref\":\"Route:kundtjanst/kundtjanst\"}},\"Route:kundtjanst/leveransinformation\":{\"__typename\":\"Route\",\"id\":\"kundtjanst/leveransinformation\",\"path\":\"/kundtjanst/leveransinformation\"},\"Category:1005\":{\"__typename\":\"Category\",\"id\":1005,\"name\":\"Leveransinformation\",\"parentId\":167,\"content\":\"Snabbt, enkelt och alltid minst ett fraktfritt alternativ
\\r\\nAlla fraktalternativ som är tillgängliga för just din beställning visas tydligt i kassan. Där väljer du enkelt det som passar dig bäst – oavsett om du föredrar hemleverans, paketskåp eller leverans till ombud. Det finns alltid minst ett gratis alternativ att välja.
\\r\\nVi tycker inte att det är härligt att vänta länge på tillbehör man behöver. Därför gör vi allt vi kan för att skicka din beställning så snabbt som möjligt, oftast samma dag som beställningen görs! Här nedan hittar du information om våra leveransalternativ.
\\r\\nLeverans direkt hem till dig, antingen i brevlådan eller precis utanför dörren. Du får sms-avisering och kan följa leveransen via spårning. Leveransen är dessutom Svanen-märkt.
\\r\\nSnabb leverans direkt till dörren eller brevlådan, oftast nästa vardag. Du får sms och kan följa försändelsen hela vägen. Svanen-märkt och spårbar.
\\r\\nLeverans till det boxskåp du själv väljer. Beräknad leveranstid visas i kassan och du får sms när paketet kan hämtas. Leveransen är spårbar.
\\r\\nSmidig leverans till boxskåp med avisering via sms. Leveranstiden estimeras i kassan utifrån kapacitet och leveransen kan spåras hela vägen.
\\r\\nKvällsleverans direkt till dörren, perfekt när du vill få hem paketet efter jobbet. Du får sms och kan spåra leveransen i realtid.
\\r\\nFör mindre försändelser erbjuder vi leverans som vanligt brev till brevlådan. Om det inte får plats levereras det till ombud. Ej spårbart.
\\r\\nLeverans till brevlådan eller direkt vid dörren. Du får sms-avisering och kan följa försändelsen. Svanen-märkt och spårbar.
\\r\\nLeverans till valfritt DHL-ombud. Avisering sker via sms och paketet är spårbart hela vägen.
\\r\\nOm du har riktigt bråttom kan du köpa till tjänsten expresshantering. Då prioriteras din order i vårt lagerflöde och packas före andra beställningar. Perfekt när du vill ha din beställning extra snabbt.
\\r\\nPris och leveranstid, så funkar det:
Alla priser i kassan är inklusive moms. Om ett fraktalternativ har en avgift framgår det tydligt innan du slutför ditt köp. Den angivna leveranstiden baseras på lagersaldo och det fraktalternativ du valt. Observera att leveranstiden är en uppskattning och kan påverkas av externa faktorer hos fraktbolagen.
Har du redan lagt en beställning och undrar var den är? Om du valt ett spårbart fraktsätt kan vår chatbot Patrik hjälpa dig att hitta paketet.
\",\"primaryRoute\":{\"__ref\":\"Route:kundtjanst/leveransinformation\"}},\"Route:kundtjanst/retur-byte\":{\"__typename\":\"Route\",\"id\":\"kundtjanst/retur-byte\",\"path\":\"/kundtjanst/retur-byte\"},\"Category:171\":{\"__typename\":\"Category\",\"id\":171,\"name\":\"Retur & byte\",\"parentId\":167,\"content\":\"Så returnerar du en vara:
\\r\\n- Packa varan och originalförpackningen väl i passande kuvert eller paket.
- Bifoga en lapp med ditt namn och ordernummer i returen.
- Skicka returen till oss (se adress nedan). Du väljer fraktsätt själv, vi rekommenderar ett spårbart alternativ.
- Återbetalning sker automatiskt när vi hanterat returen (inom 14 dagar).
Adress:
PhoneLife AB
Bergkällavägen 34
192 79 Sollentuna
Fullständiga villkor, instruktioner och undantag för retur hittar du här under.
\\r\\nBlev du inte nöjd med ditt köp? Eller råkade du köpa tilbehör till fel modell? Det är sådant som händer, men det går att lösa! Vi erbjuder inte traditionellt byte, men du kan enkelt lägga en ny beställning på det du vill ha istället och följa instruktionerna nedan för att returnera det du inte ska ha kvar. Behöver du hjälp med ditt köp så tveka inte att kontakta oss!
\\r\\nNär du handlar här på PhoneLife.se har du alltid 30 dagars returrätt, räknat från den dag då du mottog varan. Du kan därmed returnera din vara till oss och få pengarna tillbaka utan att behöva uppge någon särskild anledning. Eftersom vi alltid erbjuder minst ett gratis fraktalternativ så återbetalar vi inte eventuella avgifter för ett fraktsätt som du själv har valt att betala för. Detta gäller även tillvalet expressleverans.
\\r\\nFör att kunna använda ångerrätten behöver produkten vara i oförändrat skick, och detsamma gäller produktens originalförpackning och etiketter. Förpackningen måste returneras tillsammans med varan för att returen ska kunna godkännas. Självklart får du undersöka varan, men om den hanterats mer än nödvändigt för att fastställa dess funktion eller egenskaper har vi rätt att göra ett avdrag motsvarande eventuell värdeminskning. Om vi har skäl att neka en retur, till exempel om varan saknar originalförpackning eller har använts mer än nödvändigt – då kontaktar vi dig. Om du vill få varan skickad tillbaka står du själv för fraktkostnaden för returen.
\\r\\nVi erbjuder inga förbetalda retursedlar för ångerköp. Du som kund väljer själv hur du skickar tillbaka returen och ansvarar för att den kommer fram till oss.
\\r\\nObservera: Enligt Distansavtalslagen har du alltid rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från att du mottagit varan. Det räcker att du returnerar produkten till oss tillsammans med en lapp där det tydligt framgår att du ångrar köpet, samt ditt ordernummer. Om du hellre vill meddela oss via e-post kan du göra det på: support@phonelife.se.
\\r\\nDu kan även använda Konsumentverkets standardformulär för ångerrätt, men det är inget krav.
\\r\\nVärt att veta: Hos oss gäller dessutom alltid 30 dagars öppet köp! Vi ser det som en extra trygghet utöver lagstadgad ångerrätt. Villkoren är desamma: varan och förpackningen ska vara i oförändrat skick, och retur sker på egen bekostnad.
\\r\\nFöljande produkter kan inte returneras om plomberingen är bruten eller om de har använts:
\\r\\n- Alla typer av in-ear-hörlurar (som du stoppar in i örat) och tillbehör såsom extra örontippar
- Elektronik med bruten plombering eller öppnad förpackning, som hörlurar, minneskort, förseglade spårningsenheter och liknande produkter
- Leksaker och liknande produkter med inbyggda batterier
- Förbrukningsvaror som t.ex. batterier
Om du köpt något av detta kan du returnera det, så länge förpackningen och/eller plomberingen är intakt.
\\r\\nPhoneLife AB
Kung Hans Väg 3
192 68 Sollentuna
Viktigt: För att vi ska kunna hantera din retur behöver vi kunna koppla den till din ursprungliga order. Glöm därför inte att lägga med en lapp i paketet med ditt namn och ordernummer. Ordernumret hittar du i orderbekräftelsen du fått via e-post. När din retur är hanterad meddelar vi dig via mejl.
\\r\\n📦 Gäller ditt ärende en defekt eller felaktig vara? Läs mer om hur du gör en reklamation här.
\\r\\nOm du har valt fraktalternativen Instabox eller Budbee och inte hämtar ut paketet i tid, skickas det tillbaka till oss. Då debiterar vi dig 29 kr för hanteringen av varorna och de extra fraktkostnaderna. Det motsvarar våra faktiska omkostnader. Vi rekommenderar därför att du alltid hämtar ut paketet och istället returnerar det via PostNord om du vill ångra ditt köp.
\\r\\nDu väljer själv hur du vill returnera din vara, men vi rekommenderar att du använder ett spårbart fraktsätt. Det är för din trygghet – då kan du alltid visa att returen har skickats.
\\r\\nHär är några alternativ via PostNord:
\\r\\n- Frimärken: https://www.postnord.se/skicka-forsandelser/brev-och-paket/brev
- Digitala frimärken: https://www.postnord.se/privat/skicka/brev-och-paket/digitala-frimarken
- Skicka hem (spårbart): https://www.postnord.se/skicka-forsandelser/brev-och-paket/skicka-hem
Så snart din retur är hanterad och godkänd återbetalar vi dig via det betalsätt du använde vid köpet. Har du valt faktura och inte betalat ännu, kommer fakturan att makuleras. Har du redan betalat, sker återbetalningen till samma konto.
\\r\\nÅterbetalningen sker senast 14 dagar från det att vi har tagit emot produkten eller fått bevis på att den skickats tillbaka.
\\r\\nExempel på återbetalningstider:
- Direktbetalning: 1–5 bankdagar efter hantering
- Faktura (via Walley): 1–5 bankdagar från att Walley registrerat godkänd retur
För frågor om din betalning, kontakta Walley: https://www.walley.se/kundservice/. För äldre köp gjorda via Klarna, kontakta Klarna: www.klarna.com/se/kundservice/.
\\r\\nTips! Om du är osäker på om din faktura förfaller innan vi hunnit behandla din retur, markera produkten som returnerad i Walley-appen eller på https://www.walley.se/kundservice/. Då pausas fakturan automatiskt tills returen är klar.
\\r\\nVi hanterar din retur så snart vi kan, men hanteringen kan ta upp till 14 dagar från det att vi mottagit din retur. Vanligtvis går det mycket snabbare än så. Har du inte mottagit en bekräftelse på att din retur hanterats 14 dagar efter det att vi mottagit den är du varmt välkommen att kontakta oss så hjälper vi dig vidare.
\\r\\nOm du returnerat flera varor får du separata bekräftelser och återbetalningar. Det beror på att varje vara hanteras för sig, men vi tar hand om allt, så du behöver inte oroa dig!
\\r\\nHar ni retursedlar?
\\r\\nNej, vi erbjuder inga förbetalda retursedlar vid ångerköp. Du väljer själv hur du vill skicka returen, med frimärken eller som spårbart brev. Vi rekommenderar att du skickar det som spårbart brev. Vi har valt att erbjuda fri frakt på köp istället för fri retur, eftersom det gynnar de flesta.
\\r\\nKan jag returnera flera beställningar i samma paket?
\\r\\nJa, det går bra. Bifoga en lapp med samtliga ordernummer i paketet så vi kan hantera returen korrekt och snabbt.
\\r\\nHur lång tid tar det innan jag får tillbaka mina pengar?
\\r\\nVid direktbetalning tar det 1–5 bankdagar efter att vi hanterat returen. Vid fakturabetalning justerar Walley fakturan inom samma tidsram. Har du redan betalat, sker återbetalningen till samma konto inom 1–5 bankdagar.
\\r\\nFår jag tillbaka pengarna för returfrakten?
\\r\\nNej, returfrakten bekostas av dig som kund. Vi erbjuder däremot fri frakt på alla köp för att hålla det enkelt och förmånligt för de flesta.
\\r\\nKan jag betala för endast varan jag behåller?
\\r\\nJa, om du betalar med faktura kan du markera den returnerade varan som returnerad i Walley-appen eller på https://www.walley.se/kundservice/. Då pausas fakturan tills vi behandlat returen. Har du redan betalat, återbetalas summan efter hantering.
\\r\\nHur går jag tillväga om jag vill göra ett byte?
\\r\\nLägg en ny beställning på det du vill ha. Returnera sedan varan du inte vill behålla enligt instruktionerna högre upp.
\\r\\nVad händer med min faktura vid en retur?
\\r\\nOm du returnerar hela din order makuleras fakturan. Vid delretur justeras fakturan till rätt belopp. Walley meddelar dig när detta är gjort.
\\r\\nHur skickar jag min retur?
\\r\\nDu kan skicka med frimärken eller som spårbart brev. Behöver du hjälp med detta, besök ditt närmaste postombud.
\\r\\nHur mycket kostar en retur?
\\r\\nKostnaden beror på vikt och fraktsätt. Retur med frimärken är oftast billigast, men vi rekommenderar att du skickar returen med ett spårbart fraktsätt.
\\r\\nJag vill returnera mitt Budbee- eller Instabox-paket, kan jag låta det ligga kvar i boxen?
\\r\\nVi rekommenderar att du alltid hämtar ut paketet och returnerar via PostNord. Ej uthämtade Budbee-paket debiteras med 29 kr och kan ta längre tid att komma tillbaka till oss.
\\r\\nJag har returnerat flera produkter men bara fått en bekräftelse – varför?
\\r\\nVi registrerar varje vara separat, vilket kan innebära flera bekräftelser och återbetalningar. Alla returnerade produkter hanteras, en i taget!
\",\"primaryRoute\":{\"__ref\":\"Route:kundtjanst/retur-byte\"}},\"Route:kundtjanst/reklamation\":{\"__typename\":\"Route\",\"id\":\"kundtjanst/reklamation\",\"path\":\"/kundtjanst/reklamation\"},\"Category:1306\":{\"__typename\":\"Category\",\"id\":1306,\"name\":\"Reklamation\",\"parentId\":167,\"content\":\"Om du upptäcker ett fel på en produkt du köpt från oss – eller har fått fel vara levererad – kontakta oss så snart som möjligt. Det gör du enklast via vår chatbot här. För att vi ska kunna hantera ditt ärende behöver du bifoga en bild eller en kort video som visar felet. Om du inte kan skicka med dokumentation direkt, kommer vi att be om den senare.
\\r\\nEn reklamation ska enligt Konsumentköplagen göras inom skälig tid efter att du upptäckt felet – helst så snart som möjligt. Vi rekommenderar att du kontaktar oss inom fyra veckor.
\\r\\nDu har rätt att reklamera en vara i upp till tre år från att du tog emot den, om produkten visar sig vara felaktig enligt Konsumentköplagen. Fel som uppstår inom de första sex månaderna efter köp antas ha funnits redan vid leverans, om inte vi kan bevisa motsatsen. Reklamationsrätten gäller vid t.ex. tillverkningsfel eller om varan inte fungerar som den ska. Skador som orsakats av användning, montering, normalt slitage eller yttre åverkan omfattas inte. Om vi, efter att ha granskat ärendet, bedömer att reklamationen inte kan godkännas enligt Konsumentköplagen, kontaktar vi dig. Om du i det läget vill få varan returnerad till dig, står du själv för fraktkostnaden.
\\r\\nOm felet är godkänt enligt Konsumentköplagen:
\\r\\n- Vi försöker i första hand reparera eller åtgärda felet.
- Om det inte är möjligt, skickar vi en ersättningsprodukt.
- Om inget av ovan är aktuellt, får du pengarna tillbaka.
Om produkten behöver returneras, står vi för returfrakten och skickar en förbetald retursedel. Du ska aldrig skicka tillbaka en vara innan du varit i kontakt med vår kundtjänst.
\\r\\nOm reklamationen leder till återbetalning sker den via det betalsätt du använde vid köpet.
\\r\\nExempel på återbetalningstider:
- Direktbetalningar: 1–5 bankdagar efter att reklamationen hanterats
- Fakturabetalning: 1–5 bankdagar efter att Walley justerat eller makulerat fakturan
Om du har betalat fakturan redan, sker återbetalningen till samma konto. Du kan i Walley-appen eller på www.walley.se markera produkten som returnerad – då pausas din faktura tills reklamationen är färdigbehandlad.
\\r\\nFör frågor om din faktura eller betalning, kontakta Walley direkt:
https://www.walley.se/kundservice/.
För äldre köp gjorda via Klarna, kontakta Klarna: www.klarna.com/se/kundservice/.
Av säkerhetsskäl ska kontoinformation aldrig skickas i din kommunikation med oss.
\\r\\nCopter: Produkter från Copter reklameras till Copter själva: copter.com/sv/reklamation
OBS: detta gäller ENDAST Copter-produkter. För reklamation av övriga produkter i sortimentet, kontakta oss via vår chatbot.
Whitestone: Kontakta vår kundtjänst med en bild på skadan. Whitestone Dome Glass ersätts efter att du försökt installera det två gånger. Vid godkänd reklamation skickas ett nytt kit mot en frakt- och hanteringsavgift.
\\r\\nQ: Jag vill reklamera en vara. Hur gör jag?
A: Kontakta oss via vår chatbot Patrik och bifoga en bild eller video som visar felet.
Q: Hur snabbt måste jag reklamera en produkt?
A: Enligt Konsumentköplagen ska du göra det inom skälig tid. Vi rekommenderar att du kontaktar oss senast fyra veckor efter att du upptäckte felet.
Q: Hur lång tid tar det att få en reklamation hanterad?
A: Vi svarar oftast inom några timmar under kontorstid, och alltid inom 24 timmar på vardagar. Om du behöver skicka in varan kan processen ta några extra dagar innan en ny vara skickas eller återbetalning genomförs.
Q: Har ni mottagit min reklamation?
A: Om du har skickat tillbaka varan och väntar på återbetalning får du ett bekräftelsemail från Walley när returen har behandlats. Väntar du i stället på en ersättningsvara skickar vi en leveransbekräftelse när reklamationen är klar.
Q: Hur återbetalas jag vid en godkänd reklamation?
A: Återbetalningen sker via samma betalsätt som du använde vid köpet. Det brukar ta mellan 1 och 5 bankdagar efter att reklamationen har hanterats.
Q: Vad händer om produkten har en kosmetisk skada som jag själv orsakat?
A: Sådana skador omfattas inte av reklamationsrätten. Garantin gäller endast om det är ett tillverkningsfel eller om produkten inte fungerar som den ska.
Q: Produkten motsvarade inte mina förväntningar. Kan jag reklamera den?
A: Om produkten fungerar som den ska men inte känns rätt för dig gäller inte reklamation. Du kan däremot ångra köpet inom 30 dagar. Returinstruktioner hittar du här: phonelife.se/kundtjanst/retur-byte
Q: Kan jag reklamera produkter från alla varumärken hos er?
A: Vissa varumärken, till exempel Copter, hanterar reklamationer direkt via sin egen support. Om du är osäker är du alltid välkommen att kontakta oss.
Q: Det saknas en vara i mitt paket. Vad gör jag?
A: Kontakta oss så snart som möjligt och berätta vad som saknas. Vi ser till att du får rätt vara så snabbt vi bara kan.
Denna information är framtagen för att hjälpa dig förstå hur reklamationer, återbetalningar och varumärkeshantering går till. Vi gör vårt yttersta för att allt ska vara så tydligt och smidigt som möjligt!
\",\"primaryRoute\":{\"__ref\":\"Route:kundtjanst/reklamation\"}},\"Route:kundtjanst/fragor-svar\":{\"__typename\":\"Route\",\"id\":\"kundtjanst/fragor-svar\",\"path\":\"/kundtjanst/fragor-svar\"},\"Category:172\":{\"__typename\":\"Category\",\"id\":172,\"name\":\"Frågor & svar\",\"parentId\":167,\"content\":\"Information om hur du kontaktar vår kundtjänst hittar du här.
\\r\\nAbsolut! Du kan få hjälp med ditt köp av vår chatbot Patrik, honom hittar du här.
\\r\\nVi skickar en orderbekräftelse till den e-postadress du angav vid köpet, oftast inom några minuter. Du kan även se din beställning i ditt Walley-konto eller i Walley-appen. Om du inte har fått någon bekräftelse inom en timme kan det bero på tekniska problem eller att e-postadressen har blivit fel. Hör av dig till oss så hjälper vi dig!
\\r\\nBeställningar går automatiskt till packning för att skickas så snabbt som möjligt, därför är det sällan möjligt att ändra eller avbryta en order. Men kontakta oss så fort du kan, vi gör vårt bästa för att hjälpa dig!
\\r\\nLagerstatus och beräknad leveranstid visas på respektive produktsida, i kategorierna och i kassan innan du slutför köpet. Det går även bra att lägga en förbeställning på en produkt som tillfälligt är slut i lager. Då reserveras den åt dig och skickas så fort den kommer in igen. Behöver du hjälp att hitta ett likvärdigt alternativ som finns i lager? Hör av dig till oss, vi hjälper gärna till!
\\r\\nJa, det går utmärkt om du väljer att betala din beställning direkt. Tänk på att du måste skriva c/o och namnet på den person som är folkbokförd på adressen. Exempel: Om du heter Sven Svensson och tillfälligt bor hos Johan Johansson, skriver du \\\"Sven Svensson\\\" i namnfältet och \\\"c/o Johan Johansson\\\" i adressfältet, följt av Johans adress.
\\r\\nBeställningar via den svenska PhoneLife-sidan levereras endast inom Sverige. För leverans till andra länder, besök phonelife.com och välj rätt land där.
\\r\\nVi erbjuder alltid minst ett gratis fraktalternativ, oavsett hur mycket du handlar för. Du kan även välja andra leveransalternativ, till exempel hemleverans, boxleverans eller leverans till ombud, mot ett tillägg. Alla fraktalternativ och priser visas tydligt i kassan innan du slutför ditt köp. Här kan du läsa mer om våra tillgängliga fraktsätt.
\\r\\nLeveranstiden beror på vilket fraktsätt du väljer. En uppskattning av leveranstiden visas i kassan när du väljer fraktmetod. Lagerförda varor skickas vanligtvis samma dag, men det beror även på vilken tid på dygnet du beställer och när fraktbolaget hämtar försändelsen. För produkter som inte finns i lager kan leveranstiden variera. Lagerstatus och leveranstid visas på produktsidan och i kategorier. Har du frågor om leveransen? Hör av dig till oss!
\\r\\nVi skickar vanligtvis med Early Bird, Instabox, PostNord, DHL eller Budbee, beroende på vilket fraktsätt du valde i kassan. På din orderbekräftelse kan du se vilket fraktsätt din beställning skickas med. Här kan du spåra din order, om den skickas med ett spårbart fraktsätt.
\\r\\nOj då, det blev visst fel. Kontakta oss så rättar vi till det direkt.
\\r\\nDu har alltid 30 dagars ångerrätt från den dag du mottar din beställning. Utförlig information om hur du returnerar en vara hittar du här.
\\r\\nJa, det går bra! Lägg en ny beställning på den vara du vill ha, och returnera den du inte vill behålla. Fullständig information om hur du gör hittar du här.
\\r\\nVad tråkigt att det blivit fel! Vi hjälper dig gärna att reklamera en vara. Steg-för-steg-instruktioner hittar du här.
\\r\\nJa, självklart! Ångerrätten gäller även för varor som har köpts till nedsatt pris.
\\r\\nVi erbjuder faktura, delbetalning, kortbetalning och direktbetalning via din internetbank. Alla betalmetoder är avgiftsfria (men en uppläggningsavgift kan tillkomma vid avbetalning). Här finns mer betalningsinformation.
\\r\\nWalley skickar fakturan till din e-postadress så snart din beställning har lämnat vårt lager. Du hittar även fakturan i Walley-appen och på www.walley.se.
\\r\\nVi har tyvärr inte tillgång till dina betaluppgifter. Kontakta Walleys kundtjänst via www.walley.se/kundservice/ så hjälper de dig direkt. För äldre köp gjorda via Klarna, kontakta Klarna.
\\r\\nJa, absolut. Hela vår webbplats är krypterad och vi använder endast välkända och säkra betallösningar, som Walley.
\\r\\nVi tar din integritet på största allvar. Dina personuppgifter används enbart för att behandla din order och lämnas aldrig ut till obehöriga. Du kan läsa mer i vår Cookie- och personuppgiftspolicy.
\\r\\nNej, vi finns endast online, öppet dygnet runt, alla dagar i veckan!
\\r\\nAbsolut! Du kan hitta modellnumret i din telefon via Inställningar > Om telefonen/enheten > Modellnummer / Modell. Eller skicka en bild på fram- och baksidan av din mobil till oss, så hjälper vi dig att ta reda på vilken modell du har och vilka tillbehör som passar.
\\r\\nSkicka ett meddelande till vår kundtjänst med modellnamnet på din telefon, så återkommer vi med en länk till alla tillbehör som passar.
\",\"primaryRoute\":{\"__ref\":\"Route:kundtjanst/fragor-svar\"}},\"Route:kundtjanst/betalningsinformation\":{\"__typename\":\"Route\",\"id\":\"kundtjanst/betalningsinformation\",\"path\":\"/kundtjanst/betalningsinformation\"},\"Category:1310\":{\"__typename\":\"Category\",\"id\":1310,\"name\":\"Betalningsinformation\",\"parentId\":167,\"content\":\"Hos PhoneLife handlar du alltid med säkra och kända betalningsmetoder – helt utan avgifter.
\\r\\nDu betalar via Walley Checkout och kan välja mellan:
\\r\\n- Swish
- Faktura (30 dagar, avgiftsfri)
- Apple Pay
- Delbetalning
- Kortbetalning
- Direktbetalning via bank
Företag betalar också via Walley Checkout med samma alternativ. Större företag och offentliga verksamheter kan välja företagsfaktura (30 dagar), e-faktura eller faktura till separat adress. Läs mer på vår företagssida.
\\r\\nFaktura och betalningsöversikt hanteras av Walley. Logga in på walley.se eller i Walley-appen för att se din betalning, pausa vid retur eller kontakta deras kundtjänst. För äldre köp gjorda via Klarna, kontakta Klarna.
\\r\\nVilka betalsätt kan jag välja mellan?
Swish, Apple Pay, faktura, delbetalning, kort och direktbetalning. Uppläggningsavgift kan tillkomma vid delbetalning.
Hur får jag min faktura?
Walley skickar den till din e-post när din beställning skickas. Du hittar den även i Walley-appen eller på walley.se.
Jag hittar inte min faktura – vad gör jag?
Kontakta Walleys kundtjänst. Vi har inte tillgång till din faktura.
Kan jag ändra betalsätt i efterhand?
Nej, det går inte att ändra betalsätt efter att beställningen är lagd.
Köp skal, fodral, skärmskydd och andra mobiltillbehör till ert företag eller verksamhet hos oss på PhoneLife. Vi erbjuder företag att handla med faktura, kort eller direktbetalning. För större företag, kommuner, skolor, regioner och organisationer erbjuder vi dessutom:
\\r\\n- 30 dagars betalningsvillkor – helt utan faktureringsavgift
- Digital leverans av faktura (e-faktura eller PDF – kontakta oss så hjälper vi till)
- Möjlighet till separata faktura- och leveransadresser samt unika referensnummer
- Personlig kontaktperson för support och frågor
- Möjlighet att lägga beställningar via e-post
- Möjlighet att beställa produkter utanför det ordinarie sortimentet
- Skräddarsydda leveranslösningar efter era behov
- Mängdrabatter vid större inköp
Har ni frågor om företagsköp eller vill lägga en beställning? Kontakta oss gärna på info@phonelife.se.
\",\"primaryRoute\":{\"__ref\":\"Route:kundtjanst/foretagskunder\"}},\"Route:kundtjanst/kopvillkor\":{\"__typename\":\"Route\",\"id\":\"kundtjanst/kopvillkor\",\"path\":\"/kundtjanst/kopvillkor\"},\"Category:173\":{\"__typename\":\"Category\",\"id\":173,\"name\":\"Köpvillkor\",\"parentId\":167,\"content\":\"Nöjda kunder är det som driver oss - är du nöjd är vi nöjda. Nedan hittar du köpvillkoren som gäller vid köp hos oss på PhoneLife. Vi har försökt göra dem så enkla och generösa som vi bara kan för att underlätta för dig! Har du några frågor är du varmt välkommen att kontakta vår kundtjänst.
\\r\\nVi erbjuder flera olika fraktalternativ, och det finns alltid minst ett gratisalternativ. De alternativ som är tillgängliga för just din beställning visas i kassan.
Om alla produkter i ditt köp finns i lager är normal leveranstid 1–3 arbetsdagar. För ej lagerförda varor visas en uppskattad ankomstdag till vårt lager både på produktsidan och i kassan innan du slutför köpet. Leveranstiden för ej lagerförda produkter kan alltså variera.
I kassan ser du tydligt estimerad leveranstid för din beställning samt vilka fraktalternativ som finns tillgängliga. Du får också ett preliminärt leveransdatum och -tid från vår leveranspartner. Observera att detta är en uppskattning, det faktiska leveransdatumet kan komma att ändras. Leveranstiden kan även komma att påverkas av externa faktorer, såsom väder, förseningar hos transportör eller högtider, vilket vi tyvärr inte alltid kan styra över.
Vi erbjuder även tilläggstjänsten expresshantering mot en avgift. Väljer du detta alternativ prioriteras plock och packning av din order före andra beställningar, men det innebär inte att försändelsen skickas med ett snabbare fraktsätt.
Fullständig leveransinformation hittar du här:
phonelife.se/kundtjanst/leveransinformation
Hos PhoneLife handlar du alltid med säkra och välkända betalningsalternativ, helt utan avgifter. Alla våra betalningar hanteras via Walley Checkout, där du enkelt kan välja det alternativ som passar dig bäst. Samtliga tillgängliga betalningssätt visas tydligt i kassan innan du slutför köpet.
\\r\\nFör privatpersoner:
Du kan välja mellan följande betalningsalternativ:
- Faktura
- Delbetalning
- Kortbetalning (VISA, Mastercard, American Express)
- Direktbetalning via bank
- Swish
Alla betalningsalternativ erbjuds och administreras av Walley, och du kan läsa mer om deras villkor på walley.se/villkor.
\\r\\nFör företag och organisationer:
Företag kan betala via Walley Checkout och välja mellan:
- Faktura (30 dagar, vid godkänd kreditkontroll)
- Kortbetalning
- Direktbetalning via bank
Större företag, skolor, kommuner och offentliga verksamheter kan få faktura skickad till separat fakturaadress eller som e-faktura. Alla företagsbeställningar granskas manuellt innan godkännande. Läs mer om företagsköp här eller kontakta oss på info@phonelife.se.
\\r\\nViktigt att veta:
- Vi tar inte ut några betalningsavgifter, oavsett vilket betalsätt du väljer.
- Alla transaktioner sker via säker, krypterad anslutning.
- När du väljer Walley som betalpartner är det deras villkor som gäller för respektive betalningsmetod.
När du handlar hos oss har du alltid 30 dagars öppet köp, räknat från den dag du mottog varan. Enligt Distansavtalslagen har du dessutom rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar, utan att behöva ange något skäl. Vi har valt att förlänga denna period till 30 dagar för att göra det extra smidigt för dig.
\\r\\nFör att använda ångerrätten eller öppet köp behöver varan vara i väsentligen oförändrat skick, och både produkt och originalförpackning ska returneras. Självklart får du undersöka varan, men om den hanterats mer än nödvändigt kan vi göra ett avdrag för eventuell värdeminskning. Om returen inte godkänns och du vill att varan skickas tillbaka till dig, står du själv för returfrakten
\\r\\nDu står själv för returfrakten vid ångrat köp. Eftersom vi alltid erbjuder minst ett gratis fraktalternativ så återbetalar vi inte eventuella avgifter för ett fraktsätt som du själv har valt att betala för. Detta gäller även tillvalet expressleverans. Vi erbjuder ingen förbetald retursedel – du väljer själv hur du vill returnera. Återbetalning sker senast 14 dagar efter att du meddelat att du ångrar köpet, men vi kan avvakta tills vi har fått tillbaka varan eller fått bevis på att den skickats.
\\r\\nFullständig information samt instruktioner för retur hittar du här:
phonelife.se/kundtjanst/retur-byte
Produkter som undantas ångerrätt:
Vissa produkter kan inte returneras om de använts eller om plombering är bruten, exempelvis:
- In-ear-hörlurar och tillbehör (av hygien- och säkerhetsskäl)
- Elektronik med bruten plombering eller öppnad förpackning, t.ex. hörlurar, minneskort, förseglade spårningsenheter och liknande produkter
- Leksaker med inbyggda batterier
- Förbrukningsvaror, t.ex. batterier
Dessa produkter kan returneras endast om plomberingen och förpackningen är helt obrutna.
\\r\\nHar du fått en defekt vara eller har fel vara levererats? Hör av dig till oss så hjälper vi dig! Spara produkten tills ärendet är avslutat, vi kan inte hantera reklamationer om varan kastats eller återvunnits.
\\r\\nFullständig information om hur du gör en reklamation hittar du här:
phonelife.se/kundtjanst/reklamation
Du har enligt Konsumentköplagen rätt att reklamera en vara i upp till tre år från mottagandet, om varan är felaktig enligt lagens definition. Fel som visar sig inom sex månader anses som ursprungliga, om inte annat bevisas.
\\r\\nReklamationsrätten gäller vid tillverkningsfel eller om produkten inte fungerar som avsett. Skador som uppstått vid användning, montering, slitage eller t.ex. felaktigt applicerade skärmskydd omfattas inte.
\\r\\nVid godkänd reklamation står vi för returfrakten och ersätter dig med ny vara, reparation eller återbetalning, beroende på vad som är mest lämpligt i det enskilda fallet. Om reklamationen inte godkänns och du vill att varan skickas tillbaka till dig, står du själv för returfrakten.
\\r\\nProdukter från Copter reklameras direkt till tillverkaren:
copter.com/sv/reklamation
Om du har valt att prenumerera på våra nyhetsbrev får du personliga tips, kampanjer och nyheter 4–8 gånger i månaden. Du kan när som helst avsluta din prenumeration via länken längst ner i varje nyhetsbrev.
Vid köp skickar vi alltid orderrelaterad e-post, oavsett om du är prenumerant eller inte. Det kan till exempel vara orderbekräftelse, leveransbesked, returinformation samt uppföljning i form av en förfrågan om att lämna ett omdöme eller besvara några korta frågor om din köpupplevelse.
Vi behandlar dina personuppgifter i enlighet med GDPR och använder cookies för att göra ditt besök så bra som möjligt. Fullständig information om vilka uppgifter vi samlar in, lagrar och hur vi behandlar dessa hittar du här:
phonelife.se/kundtjanst/cookie-personuppgiftspolicy
Händelser utanför PhoneLifes kontroll hänförs till force majeure och innebär att vi befrias från våra förpliktelser i ingångna avtal. Sådana händelser kan till exempel vara krig, naturkatastrofer, pandemier, myndighetsbeslut, arbetsmarknadskonflikter, elavbrott, strejker eller andra oförutsägbara omständigheter som vi inte skäligen kunnat förutse eller påverka.
\\r\\nVid eventuell tvist följer vi Allmänna reklamationsnämndens (ARN) beslut. Du kan också använda EU:s plattform för tvistlösning: ec.europa.eu/odr. Svensk lag tillämpas.
\\r\\nAlla priser på PhoneLife.se anges inklusive 25 % moms, om inget annat uttryckligen anges. Vi säljer endast till personer över 18 år. Vi förbehåller oss rätten att neka eller makulera köp från personer under 18 år. Vi reserverar oss för eventuella skrivfel, prishöjningar och slutförsäljning.
\\r\\nPhoneLife.se ägs och drivs av PhoneLife AB, org.nr: 556913-5386, med säte på Bergkällavägen 34, 192 79 Sollentuna, Sverige.
\\r\\nPhoneLife.se
Drivs av PhoneLife AB
Org.nr: 556913-5386
Bergkällavägen 34
192 79 Sollentuna
E-post: support@phonelife.se
Senast uppdaterad: 2025-08-25
\",\"primaryRoute\":{\"__ref\":\"Route:kundtjanst/kopvillkor\"}},\"Route:kundtjanst/cookie-personuppgiftspolicy\":{\"__typename\":\"Route\",\"id\":\"kundtjanst/cookie-personuppgiftspolicy\",\"path\":\"/kundtjanst/cookie-personuppgiftspolicy\"},\"Category:174\":{\"__typename\":\"Category\",\"id\":174,\"name\":\"Cookie - & personuppgiftspolicy\",\"parentId\":167,\"content\":\"Denna policy beskriver hur PhoneLife AB (org.nr. 556913-5386) samlar in, använder, delar och lagrar dina personuppgifter i enlighet med dataskyddsförordningen (GDPR) och lagen om elektronisk kommunikation (LEK). Vi vill att du ska känna dig trygg när du handlar hos oss, och vi är måna om att vara transparenta med hur vi behandlar dina uppgifter.
\\r\\nVi samlar in personuppgifter för att:
- Hantera och leverera din beställning
- Fullgöra avtal om köp, garanti och retur
- Uppfylla bokföringskrav
- Ge dig kundsupport och teknisk hjälp
- Skicka nyhetsbrev och personliga rekommendationer (efter samtycke)
- Förbättra och analysera vår webbplats (efter samtycke)
Den information vi samlar in kan inkludera namn, adress, kontaktuppgifter, betalningsinformation, orderhistorik samt tekniska data från din enhet – såsom IP-adress, webbläsartyp, operativsystem, språkinställningar och användarbeteende på webbplatsen. Vissa uppgifter som krävs enligt lag, t.ex. för bokföring, kan inte raderas innan den lagstadgade lagringstiden har löpt ut.
\\r\\nVi använder cookies för att:
- Leverera en fungerande butik (nödvändiga cookies)
- Lagra varor i varukorgen och motverka bedrägerier i kassan
- Visa anpassade produktrekommendationer
- Möjliggöra annonsering via Meta, TikTok, Youtube och Google
- Samla in statistik och analysera hur vår sida används
Vissa cookies är tekniskt nödvändiga och lagras automatiskt. För alla cookies utöver de tekniskt nödvändiga krävs ditt aktiva samtycke innan de placeras i din webbläsare. Du kan när som helst ändra eller återkalla ditt samtycke via vår cookie-inställningsruta. Om du vill kan du också blockera eller radera cookies via din webbläsare. Observera att vissa funktioner i butiken då kan sluta fungera som tänkt.
\\r\\nVi sparar personuppgifter så länge det krävs för att:
- Fullfölja våra avtal med dig
- Hantera reklamationer och garantier (upp till 3 år)
- Följa bokföringslagen (7 år)
- Tillhandahålla kundservice (tills ärendet är avslutat eller du begär radering)
- Skicka nyhetsbrev (tills du avanmäler dig eller återkallar ditt samtycke)
Vi skyddar dina uppgifter med kryptering och begränsad åtkomst. Vi säljer aldrig din information vidare. Vi delar endast uppgifter med betrodda aktörer (t.ex. Walley, transportbolag) när det är nödvändigt för att genomföra din beställning. Alla våra samarbetspartners är skyldiga att följa GDPR och har personuppgiftsbiträdesavtal med oss.
\\r\\nDu har rätt att:
- Få veta vilka personuppgifter vi har om dig (registerutdrag)
- Begära rättelse av felaktiga uppgifter
- Begära radering av dina personuppgifter i vissa fall, t.ex. när uppgifterna inte längre behövs eller du återkallar ditt samtycke
- Invända mot viss behandling
- Begära att behandlingen begränsas
- Begära dataportabilitet (att få ut dina uppgifter i ett maskinläsbart format)
- Återkalla samtycke för behandling som baseras på samtycke
Kontakta oss på support@phonelife.se om du vill utöva någon av dessa rättigheter.
\\r\\nOm du anser att vi behandlar dina personuppgifter i strid med gällande regelverk har du rätt att lämna klagomål till Integritetsskyddsmyndigheten (IMY): www.imy.se
\\r\\nPhoneLife AB
Org.nr: 556913-5386
Bergkällavägen 34
192 79 Sollentuna
Sverige
Genom att använda vår webbplats samtycker du till vår användning av nödvändiga cookies. För alla övriga cookies krävs separat samtycke, som du hanterar i våra cookie-inställningar.
\\r\\nSenast uppdaterad: 2025-08-25
\",\"primaryRoute\":{\"__ref\":\"Route:kundtjanst/cookie-personuppgiftspolicy\"}},\"Route:kundtjanst/tillganglighet\":{\"__typename\":\"Route\",\"id\":\"kundtjanst/tillganglighet\",\"path\":\"/kundtjanst/tillganglighet\"},\"Category:2132\":{\"__typename\":\"Category\",\"id\":2132,\"name\":\"Tillgänglighet\",\"parentId\":167,\"content\":\"Den här webbplatsen drivs av PhoneLife AB (org.nr 556913-5386), som är ansvarigt bolag för phonelife.se. Det är en svensk e‑handel för tillbehör till mobiltelefoner, smartklockor, surfplattor och andra mobila enheter. Du kan använda sajten via dator, surfplatta eller mobiltelefon för att söka produkter, läsa information och lägga beställningar.
\\r\\nVi vill att alla ska kunna använda vår e-handel, oavsett förutsättningar. Därför arbetar vi löpande med att förbättra tillgängligheten på phonelife.se. På den här sidan berättar vi hur vi ligger till just nu, vilka stora, kända brister som finns, och hur du kan kontakta oss om du stöter på problem.
\\r\\nVi vet att phonelife.se i dagsläget inte är helt tillgänglig. Många viktiga delar av sajten behöver förbättras för att fungera för alla, särskilt för dig som använder skärmläsare, förstoring eller navigerar med tangentbord. Under 2025 har vi inlett ett större förbättringsarbete, och vi planerar även större förändringar som rör både den tekniska grunden och hur webbplatsen ser ut. Målet är att webbplatsen ska uppfylla tillgänglighetskraven enligt WCAG 2.2 nivå AA.
\\r\\nBehöver du innehåll från phonelife.se som du inte kan ta del av? Hör gärna av dig till oss så försöker vi hjälpa dig på bästa sätt. Vi återkommer inom 5 arbetsdagar.
\\r\\nVi uppskattar all återkoppling, det hjälper oss att göra sajten bättre.
\\r\\nOm du upptäcker ett problem som inte nämns nedan, eller om du tycker att vi inte uppfyller tillgänglighetskraven, mejla oss gärna. Det kan du göra genom att klicka på denna länk: accessability@phonelife.com
\\r\\nVi är medvetna om att det finns flera brister i tillgängligheten på phonelife.se. Här är några av de problem vi känner till och arbetar med att åtgärda:
\\r\\n- Bilder saknar beskrivande alt-texter: Det gäller bland annat knappar, banners, kategorilänkar och ikoner, vilket gör att skärmläsare inte kan tolka innehållet korrekt.
\\r\\n- Rubrikordningen är inte alltid logisk: Rubriker är inte alltid korrekt uppmärkta, vilket gör det svårare för skärmläsare att förstå sidans struktur.
\\r\\n- Webbplatsens språk är inte alltid korrekt angivet i koden: Det kan påverka hur innehållet läses upp av hjälpmedel.
\\r\\n- Alla funktioner går inte att nå med tangentbord: Exempelvis fungerar inte alla menyer och bildkaruseller utan mus.
\\r\\n- Det saknas en genväg för att hoppa direkt till huvudinnehållet: Tangentbordsanvändare behöver ofta tabba genom hela menyn.
\\r\\n- Flera formulärfält saknar tydliga etiketter: Det gäller till exempel sökfältet och betalningsformulär i kassan, vilket gör det svårt för hjälpmedel att förmedla fältens syfte.
\\r\\n- Felmeddelanden vid inmatning är otydliga eller saknas helt: Det framgår inte alltid vad som är fel eller hur man rättar det vid t.ex. kortbetalning.
\\r\\n- Kodfel förekommer i HTML och JavaScript: Det kan påverka hur hjälpmedel tolkar och navigerar på sidan.
\\r\\n- Kontrasten mellan text och bakgrund är ofta för låg: Exempelvis över bannerbilder eller i informationsfält, vilket gör texten svårläst för vissa användare.
\\r\\n- Länktexter som \\\"Se alla\\\" används utan sammanhang: Det gör det svårt för skärmläsare att förstå vart länken leder.
\\r\\n- Fokusindikering är svag eller saknas: När man navigerar med tangentbord syns det inte alltid vilket element som är markerat.
\\r\\n- Ikoner och knappar saknar beskrivande etiketter: Element som kundvagn och kontomeny saknar aria-label, vilket gör att skärmläsare inte kan tolka dem korrekt.
\\r\\n- Rörligt innehåll saknar kontroller: Bannerkarusellen roterar automatiskt utan att användaren kan pausa eller stoppa den.
\\r\\nVi jobbar aktivt med att åtgärda dessa problemområden och tar gärna emot återkoppling om du upptäcker något mer.
\\r\\nVi har genomfört en självskattning av phonelife.se med hjälp av automatiska och manuella tester.
\\r\\nSenaste bedömningen: 2025-06-28
Senast uppdaterad: 2025-07-07
Post- och telestyrelsen (PTS) är ansvarig tillsynsmyndighet för digital tillgänglighet i privat sektor.
\\r\\nOm du inte är nöjd med hur vi hanterar dina synpunkter, kan du kontakta dem via denna länk:
www.pts.se
PhoneLife AB (phonelife.se och teknikmagasinet.se m.fl.) är inte bara ett e-handelsföretag – vi är en passionerad samling teknikälskare som brinner för att göra ditt mobila liv bättre och roligare!
\\r\\nPhoneLife grundades redan 2011 och sedan februari 2024 äger PhoneLife AB även Teknikmagasinet. Vi har återstartat teknikmagasinet.se i en nygammal tappning, med den klassiska logotypen och under vår ikoniska slogan: \\\"meningen med livet\\\". Teknikmagasinet har alltid handlat om roliga prylar, gadgets och allt som gör livet lite extra kul, och den passionen lever vidare än idag.
\\r\\nPhoneLife säljer tillbehör till mobiler, surfplattor, smartklockor och andra mobila enheter i 11 olika länder. Teknikmagasinet erbjuder, precis som på den gamla goda tiden, ett brett utbud av roliga prylar, spännande gadgets och allt annat man behöver till både tekniken och de lekfulla ögonblicken.
\\r\\nTillsammans är vi oslagbara! Oavsett om du letar efter det perfekta mobilskalet, den smartaste laddaren eller ett underfundigt gadgettips, är vi mer än bara en butik, vi är din bästa destination för mobiltillbehör och teknikglädje.
\\r\\nMed kontor och lager i Rotebro, strax utanför Stockholm, ser vi till att dina favoritprylar levereras blixtsnabbt och att vår kundservice alltid finns där med ett leende, redo att hjälpa till.
\\r\\nHos oss hittar du alla sorters personligheter, allt från tekniknördar och organiseringsfreaks till de som aldrig kan sitta still. Vi älskar det vi gör och vill att varje kundupplevelse ska vara så bra att våra kunder berättar om oss för vänner, familj och kollegor.
\\r\\nVill du också vara med på vår skojiga resa? Vi är ständigt på jakt efter entusiastiska medarbetare till både PhoneLife och Teknikmagasinet. Kolla in våra lediga tjänster eller hör av dig spontant, och bli en del av vårt teknikparadis där arbetsplatsen är lika rolig som prylarna vi säljer!
\\r\\nMaila gärna in en spontanansökan till work@phonelife.com
\",\"primaryRoute\":{\"__ref\":\"Route:kundtjanst/jobba-hos-oss\"}},\"Route:kundtjanst/om-oss\":{\"__typename\":\"Route\",\"id\":\"kundtjanst/om-oss\",\"path\":\"/kundtjanst/om-oss\"},\"Category:895\":{\"__typename\":\"Category\",\"id\":895,\"name\":\"Om oss\",\"parentId\":167,\"content\":\"Välkommen till PhoneLife – vi erbjuder tillbehör till mobiler, smartklockor, surfplattor och andra mobila enheter med ett tydligt mål: care for your device.
\\r\\nPhoneLife grundades 2011 med en tydlig vision: att erbjuda smarta, användbara och pålitliga mobiltillbehör till kunder över hela Sverige. Det började blygsamt med ett fåtal mobilskal till en tidig iPhone-modell, men ambitionen var större redan från start. I dag är vi en av Europas mest uppskattade onlinebutiker för tillbehör till mobiler, smartklockor och andra enheter.
\\r\\nHos oss står alltid din teknik i centrum. Vi vet hur viktig varje enhet är, oavsett om den är helt ny eller en trogen följeslagare sedan flera år tillbaka. Därför erbjuder vi ett brett sortiment av noggrant utvalda tillbehör för både nya modeller och äldre favoriter. Här hittar du allt från mobilskal, skärmskydd och laddare till laptopfodral, smartwatch-armband och smarta tillbehör för hörlurar, trackers och trådlösa öronsnäckor.
\\r\\nVår hela verksamhet är samlad under ett tak, i Sollentuna, strax utanför Stockholm. Härifrån sköter vi kundtjänst, lager, logistik, marknadsföring och innehållsproduktion. Det är också här vi packar och skickar hundratusentals beställningar varje år till kunder i Sverige, Norge, Danmark, Finland, Tyskland, Spanien och flera andra länder. Även våra annonser, kampanjer och TikTok-videor produceras in-house.
\\r\\nBakom varje order står ett engagerat team som ser till att din beställning packas noggrant och skickas snabbt. Vi erbjuder flera olika fraktalternativ, däribland fossilfria leveranser och hemleverans. För att minska vår miljöpåverkan packar vi alltid i så små emballage som möjligt, vi skickar inte luft i onödan.
\\r\\nBehöver du hjälp, tips eller råd? Vår kundtjänst finns alltid här för dig. Vi lyssnar gärna på dina önskemål, och om du saknar något i vårt sortiment vill vi gärna veta det. Din nöjdhet är vår högsta prioritet.
\\r\\nVår butik är öppen dygnet runt, årets alla dagar, så att du kan handla när det passar dig. Vi erbjuder alltid fri frakt, snabba leveranser och trygga betalningsalternativ.
\\r\\nPhoneLife AB driver sedan februari 2024 även Teknikmagasinet – en välkänd nordisk e-handelsbutik med fokus på smarta prylar, mobilaccessoarer och teknikprodukter.
\\r\\nPhoneLife (PhoneLife AB)
Org.nr: 556913-5386
Bergkällavägen 34
192 79 Sollentuna
Sverige
OBS! Endast postadress – ej besöksadress.
Vill du göra en retur? Du hittar information och instruktioner här.
PhoneLife är en av Sveriges största och bästa butiker online för alla med en mobiltelefon eller smartwatch. Vår ambition är att alltid vara först med de senaste mobiltillbehören. Hos oss kan du köpa mobilskal, mobilfodral, skärmskydd och mobiltillbehör till merparten av alla telefoner, surfplattor och smartklockor som finns. Vi har alltid ett stort utbud av skal och fodral i alla prisklasser - allt från billiga tillbehör till exklusiva fodral från kända varumärken. För dig med en smartklocka har vi samlat ett stort sortiment av smartwatch armband och skal.
\\r\\nAtt du ska känna dig trygg när du handlar på PhoneLife är av högsta prioritet för oss. Vi använder oss därför av en säker och krypterad hemsida, säkra betallösningar från Walley samt är certifierade av Rådet för E-handelscertifiering i Sverige.
\\r\\nVi vet att det inte räcker med att erbjuda ett brett utbud av mobilskal, plånboksfodral, skärmskydd och mobiltillbehör. Därför är snabb leverans, fri frakt och faktura samt 30 dagars öppet köp standard hos oss och ingår i alla köp. Vi har ett eget lager i Stockholm, Sverige varifrån vi skickar alla beställningar. Vi kan på så sätt säkerställa att vi kan ge dig som kund snabbast möjliga leverans och bästa service.
\\r\\nHar du några frågor finns vi alltid här för dig. Vare sig det gäller en orderfråga eller om du undrar vilket skal eller tillbehör som passar just din mobiltelefon. Kontakta oss gärna så hjälper vi dig! Gör som hundratusentals andra och köp dina mobilskydd hos PhoneLife. Ska vi tro på våra omdömen i toppklass kommer du inte att ångra dig.
\\r\\nVi har mobiltillbehören till nästan alla mobiltelefoner på marknaden, nya som gamla. Eftersom vårt utbud är så brett kan du köpa allt på samma ställe. Vi har alla tillbehören som mobilskal, fodral, plånboksfodral, hörlurar, minneskort, sportarmband, skärmskydd och mycket mer. Vill du ha märkestillbehör har vi samlat de bästa varumärkena som Ringke, PanzerGlass, Otterbox, Mobique, Holdit, Spigen, Nomad, Nillkin, Urbanista, Copter, Smartline, The Case Factory, SUPCASE, CaseMe och ESR.
\\r\\nVårt mål är att alltid ha de senaste produkterna till nya telefoner och även de mest populära varumärkena för tillfället. Vi erbjuder ett stort sortiment till samtliga tillverkare av smartphones, surfplattor och smartwatches. Populärast just nu från Apple är iPhone 16 Pro, iPhone 15, iPhone 13 och iPhone 16 Pro Max. Andra populära telefonmodeller från Samsung är Galaxy Z Flip 7, Galaxy Z Fold 7, Galaxy S25, Galaxy S25 Ultra och Galaxy S24 Ultra. Har du en Google-telefon kanske du letar efter tillbehör till Google Pixel 10 Pro, Google Pixel 10 eller Google Pixel 10 Pro XL? Även smartwatches har blivit en vanliga produkt och just nu är populäraste smartklockorna Garmin Vivoactive 5, Garmin Vivoactive 6, Apple Watch Watch SE 40mm och Galaxy Watch Ultra 47mm. Ute efter ett par nya hörlurar till mobilen? Då rekommenderar vi trådlösa hörlurar. Det är dags att kapa kabeln! När vi ändå är inne på temat: Trött på att koppla in laddaren varje gång du ska ladda din telefon? Köp istället en trådlös Qi2-laddare till telefonen för smidigare laddning.
\",\"subcategories\":[]}}"); /*-->*/