Frågor & svar

Hur kontaktar jag er?
Information om hur du kontaktar vår kundtjänst hittar du här.


Beställning


Jag kan inte beställa, kan ni hjälpa mig?

Absolut, kontakta vårt kundtjänstteam så hjälper vi dig med det!


Har ni mottagit min beställning?
Vi skickar ut en orderbekräftelse till den e-postadress som uppgavs vid köp inom några minuter efter slutfört köp. Har du inte mottagit någon bekräftelse efter en timme kan det bero på tekniska fel eller att du råkat uppge fel e-postadress. Kontakta oss så ordnar vi det.


Kan jag ändra eller avbryta en beställning?
Tyvärr är det sällan möjligt då alla beställningar automatiskt skickas till packning för snabbast möjliga leverans. Kontakta vår kundtjänst och märk ditt mail med "avbeställning" och ditt ordernummer, så ska vi se vad vi kan göra.


Finns produkten jag vill köpa i lager?
Lagerstatus och leveranstid finns angiven på respektive produktsida och i kategorier. Du kan bevaka en produkt som inte finns i lager för att bli notifierad via e-post när den åter inkommer i lager.


Går det att beställa trots att jag inte är folkbokförd på adressen?
Det går utmärkt om du betalar din beställning direkt. Men tänk på att du måste ange c/o med den personens namn som är folkbokförd på adressen. Exempel: om du heter Sven Svensson och är tillfälligt boende hos Johan Johansson ska du skriva Sven Svensson i namnfältet, och i gatuadressfältet skriver du: c/o Johan Johansson, följt av Johan Johanssons adress.


Kan ni skicka mina olika ordrar i samma paket?
Tyvärr kan vi inte kombinera flera ordrar då alla beställningar automatiskt skickas till packning för snabbast möjliga leverans.


Vilka länder kan jag beställa till?

Vi levererar för tillfället endast till leveransadresser i Sverige.


Leverans och frakt


Vad kostar frakten?
Alla beställningar inom Sverige erhåller gratis frakt, oavsett belopp eller storlek. I kassan finns möjlighet att välja till Spårbar frakt eller Prioriterad packning om så önskas.


Hur lång är leveranstiden?
På lagerförda varor är leveranstiden 1-3 dagar. För produkter som inte finns i lager eller är på väg in i lager kan leveranstiden variera. Lagerstatus och leveranstid finns angiven på respektive produktsida och i kategorier.


Hur skickas min beställning?
Vi skickar i de flesta fall med Postnord. I undantagsfalls vid större beställningar och företagsbeställningar med DHL.


Hur kan jag spåra min beställning?
Mindre beställningar skickas automatisk som gratis brev om det inte väljs till fraktsätt Varubrev i kassan. Din beställning kan då inte spåras under postgången. Beställningar som skickas med fraktsätt Varubrev kan däremot spåras under postgången. En spårningslänk skickas då till den angivna e-postadressen i samband med att beställningen skickas ifrån oss. Har du installerat Postnord-appen på telefonen dyker spårbara paket automatiskt upp där. 


Jag bor nära, kan jag komma och hämta min beställning? 
Adressen i Sollentuna är tyvärr ingen besöksadress, vi har ej möjlighet att ta emot några kunder för avhämtning i nuläget. Alla beställningar på produkter som finns i lager skickas dock så snabbt som möjligt, så att de levereras direkt till din brevlåda. 


Min beställning har hamnat på ombudet, men jag kan inte hämta ut den. Vad händer nu?
Om du inte hämtar du din beställning hos Postnord-ombudet kommer den automatiskt att returneras till oss efter 7-14 dagar.


Jag har inte fått mitt paket, vad har hänt?
Om du lagt en förbeställning kan leveranstiden variera, kontrollera gärna din orderbekräftelse för mer information. Leveranstiden finns angiven på respektive produktsida och i din orderbekräftelse! Ifall du inte mottagit din beställning efter 7 dagar, från att beställningen skickades får du gärna kontakta vår kundtjänst.


Jag har fått fel produkt, hur gör vi nu?
Det låter inte rätt! Kontakta vår kundtjänst så hjälper vi dig direkt.


Retur, reklamation och byte


Hur returnerar jag en vara till er?
Utförlig information om ångerrätt och returadressen finner du här.


Kan jag lämna min retur och byta till en annan vara direkt hos er? 
Nej tyvärr har vi ingen fysisk butik och ingen möjlighet att ta emot några returer på plats. Returadressen är endast en postadress och ingen besöksadress. Vi hjälper dig såklart gärna att hitta önskad produkt till din enhet, maila in till oss så hjälper vi dig!


Kan jag returnera en vara jag köpt med nedsatt pris?
Ja det går utmärkt, ångerrätten gäller som vanligt.


Kan jag byta en vara jag köpt?
Självklart, information om hur du du returnerar och byter hittar du här.


Jag har råkat beställa fel storlek och vill byta till rätt, men rabattkampanjen har gått ut. Kommer jag förlora rabatten? 
Rabatten överförs inte automatiskt efter kampanjen har avslutats, men kontakta vår kundtjänst med ditt gamla och ditt nya ordernummer så hjälper vi dig att flytta över rabatten. Vi hjälper såklart även gärna till med att hitta rätt tillbehör till just din enhet.


Kan jag returnera varor från flera beställningar i samma returpaket? 
Ja, inga problem alls! Glöm inte att skicka med ditt namn och respektive ordernummer så kan din retur hanteras snabbt och smidigt när vi mottagit den.


Jag har fått hem en trasig vara, hur gör jag? 
Hemskt ledsen för det! Kontakta vår kundtjänst så ska vi hjälpa dig direkt!


Jag vill reklamera en vara, hur gör jag?
Vad tråkigt att höra att det är något fel på produkten du mottog. Utförlig information om hur du skickar in en reklamation finner du här


Betalning


Vilka betalsätt kan jag välja emellan?
Vi erbjuder köp mot Klarna faktura, delbetalning, kortbetalning och direktbetalning via din internetbank. Alla betalsätt är kostnadsfria (uppläggningsavgift hos Klarna kan tillkomma vid köp på avbetalning.)


Hur skickar ni fakturan på mitt köp?
Fakturan skickas till dig via e-post av Klarna när din beställning skickas från oss. Den finns även att hitta i Klarna-appen eller när du loggar in på ditt konto hos Klarna.


Jag hittar inte min faktura, kan ni skicka en ny faktura?
Vänligen kontakta Klarnas kundtjänst så hjälper de dig direkt.


Jag har returnerat min beställning, hur pausar betalningen hos Klarna?
Du kan pausa din betalning direkt i ditt Klarna-konto eller genom Klarnas app. Leta upp ditt köp hos Klarna och välj "Rapportera retur", då kommer din betalning att pausas tills din retur har hanterats. Den uppdaterade fakturan syns i ditt Klarna-konto och i Klarna-appen så fort vi hanterat din retur. 


Var hittar jag era rabattkoder?
Under pågående kampanj hittar du den gällande rabattkoden i pop-up:en direkt på hemsidan eller i våra nyhetsbrev. Om du har tur kan dem även dyka upp i dina sociala medier, så se till att följa oss på Facebook och Instagram


Jag vill använda en rabattkod, hur gör jag?
Om du har en rabattkod som du vill använda lägger du enkelt in den i kassan under “Ange eventuell kampanjkod” innan köpet slutförs. Då kommer rabatten aktiveras och totalbeloppet uppdateras direkt. 


Jag har hittat en rabattkod på nätet, varför fungerar den inte?
Om din rabattkod inte fungerar så kan den ha utgått, alternativt så täcker den inte dem valda produkterna.
Kontakta gärna våran kundtjänst så kikar vi på det!


Kundkonto & nyhetsbrev

Hur skapar jag ett konto på Phonelife? 
När du slutför ditt första köp hos oss skapas ett kundkonto kopplat till din e-postadress. Där kan du se status på dina beställningar, hitta dina samtycken och ändra dina inställningar. Kontot lagrar inte mer data än de uppgifterna du anger vid köpet.


Jag kan inte logga in, hur återställer jag mitt lösenord? 
Du återställer enkelt ditt lösenord genom att trycka på "Glömt lösenord" på inloggningssida och fylla in din e-postadress. Du kommer få ett mail där du kan uppdatera ditt lösenord, observera att länken endast gäller i 10 minuter.


Hur anmäler jag mig till ert nyhetsbrev? 
Vad kul att du vill få vårt nyhetsbrev!  Du anmäler dig genom att kryssa i fliken i kassan när du lägger din beställning. Vill du anmäla dig utan att lägga en beställning så finns även möjlighet att registrera sig i footern när du scrollar ner på hemsidan.


Hur säger jag upp mig från nyhetsbrevet?
Vad tråkigt att du inte vill ta del av vårt nyhetsbrev längre. Men inga problem, du avregistrerar dig när som helst genom att klicka på länken längst ner i nyhetsbrevet. Då kommer du inte få några fler mail. 


Säkerhet


Är det säkert att handla från er?
Ja, sidan är krypterad och vi använder endast säkra betalningsalternativ från etablerade betaltjänster såsom Klarna.


Är mina personuppgifter skyddade?
Vi lämnar aldrig ut dina personuppgifter till obehörig part och använder dessa endast för att säkerställa din order.


Övrigt


Har ni någon fysisk butik?
Nej, vi finns endast online. På hemsidan har vi öppet 24 timmar om dygnet, 7 dagar i veckan för att alltid vara tillgängliga för dig!


Jag vet inte vilken modell min telefon är. Kan ni hjälpa mig?
Vi hjälper dig gärna! Skicka in ditt modellnummer till vår kundtjänst så återkommer vi med telefonmodell och länk till tillbehör som passar just din enhet. Ifall du har svårigheter med att hitta ditt modellnummer kan vi hjälpa dig även med detta på kundtjänst!


Vilka fodral och tillbehör passar till min enhet?
Skicka ett meddelande till vår kundtjänst med vilken enhet du har så återkommer vi med alla tillbehören som passar just din telefon, surfplatta eller smartklocka.